Panoramaroute naar Jotunheimen

6 augustus 2022 - Tessanden, Noorwegen

Nog voordat we naar bed gingen, kwamen deze dames 🐑 nog even bij ons poolshoogte nemen, met een flinke bel om de nek, kondigden ze zichzelf al aan.
Helaas ook in de nacht laten ze van zich horen. Bij opkomst van de zon staan ze al te loeren waar we blijven. Kennelijk lopen ze hier zo vrij rond want onderweg komen we ook geregeld een kudde tegen.
Na het ontbijt vervolgen we onze route. We besluiten de Panoramaroute te nemen en daar hebben we direct na de slagboom al geen spijt van. Adembenemend mooi! Prachtige vergezichten met vele uitzichtpunten op weg door verschillende natuurparken met als eindbestemming NP Jotunheimen. We kunnen het niet laten om regelmatig een extra stop te maken voor het nemen van foto’s. Ook bezoeken we een oud kerkje en krijgen tekst en uitleg van de gids. De lunch nemen we aan het meer Rensennvatnet, het water is kraakhelder! Het land is bijzonder schoon, zelfs de openbare toiletten langs de route, heel fijn !
Als kers op de taart worden we onderweg ook nog getrakteerd op een groep elanden! Wat zijn ze mooi !
We besluiten weer door te rijden, of wacht …. Toch nog één keer een stop bij deze immens grote stenen, kijk ons staan!
Bij Knutshøe lopen we een deel van een trail. We nemen niet de zwaarste route want het is voor ons al hike genoeg ;)
Langs beekjes en over keien volgen we de route, het is goed te doen. Ook hier schieten we weer mooie kiekjes 📷
Een paar kilometer verderop slaan we ons kamp op aan een prachtig meer genaamd Øvre Sjodalsvatnet. Een heerlijke curry spoelen we weg met een Desperados en onze buurman vertelt ons net dat het vannacht 0 graden wordt dus extra dekens mee naar bed. De prachtige zonsondergang maakt de dag weer compleet!

Dames met een bel 🛎 ‘s avonds en ‘s nachts op bezoekEntree van de Panorama routeTijdens de wandelingVergezichtStaafkerk in LomenOpenbaar toiletSchoon toch!UtsiktspunktLunchOnderweg op de trailGenoeg water hierMooie watervalZie de regenboog!We will rock it!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marieke:
    Prachtige foto’s!!!
  2. Gerrie:
    7 augustus 2022
    Wat een avontuur, prachtige natuur en leuk om met jullie mee te reizen. Heel 👌
  3. Véronique:
    7 augustus 2022
    Wat leuk om te lezen. Prachtige foto's. Wat een mooi land.
  4. Jeroen:
    Fantastisk! 🇳🇴😘
  5. Jeroen:
    Leuke video ook!
  6. Patrick:
    7 augustus 2022
    Top dat jullie elanden hebben kunnen spotten. Is mij niet gelukt (zelfs niet na nachtelijke speurtocht).
  7. Harriët:
    7 augustus 2022
    Dat ziet er goed uit allemaal!! En heel
    leuk om te lezen en zo met jullie mee te reizen, en inspiratie op te doen😊
  8. Paul:
    10 augustus 2022
    Mooie plaatjes, ziet er schitterend uit