Mandal, dagje relaxen aan het strand

20 augustus 2022 - Kristiansand, Noorwegen

Als we wakker worden besluiten we nog voor het ontbijt de dichtbij gelegen camping op te zoeken. Nog in onze nachtkleding rijden we er naartoe. We willen eerst even douchen en bovendien, er is geen schoon bestek of bord nog uit het keukenkastje te halen, we moeten hoog nodig ook onze mega vaatwas onder handen gaan nemen. Bij de camping zit niemand bij de receptie, we rijden maar door en maken heerlijk gebruik van alle faciliteiten. De stortplek voor zwart afvalwater kunnen we niet vinden, dus die volle pisbak moet toch nog even mee verder reizen. De camping grenst direct aan het strand, zullen we hier blijven staan? Maar parkeren is alleen bedoeld voor de camping gasten, zo vernemen we bij navraag. We rijden een blokje om en komen terecht op de openbare parkeerplaats waar het nog vrij rustig is, ook grenzend aan het strand. De, in onze ogen beste plek, is nog beschikbaar dus snel settelen we ons daar. Het zonnetje probeert achter de wolken vandaan te komen en soms lukt het, fijn want dan scheelt het direct een paar graden. De plek is zo rustgevend, dat we besluiten vandaag geen actie te ondernemen. De hike van gisteren is even genoeg nu. We nemen de tijd om lekker te relaxen. Wandelen wat over het strand, gaan om de beurt even met de vouwfiets langs de haven en het dorpje door. (Tweede fiets huren voor een uurtje vinden we te prijzig) Leuk om alle bedrijvigheid te aanschouwen. Door het soldaat maken van een hele zak M&M’s zijn we de lunch vergeten, maar tegen vijven krijgen we toch wel trek. Een heerlijke pasta maakt Anne, buikjes weer rond (letterlijk!).
We besluiten nu alvast koers te zetten naar onze laatste plaats in Noorwegen: Kristiansand.
Maar eerst nog even een half uurtje ruziën met de relaxstoel die weigert ingevouwen te worden. Het lukt toch nog en dan wegwezen. Onderweg realiseren we ons meer en meer dat dit de laatste kilometers zijn. We nemen nog even heel bewust een koffiestop bij een mooi meertje, genaamd Otra en vinden wat kilometers daarna in een haventje Justvikbukta een plek om te overnachten. Proosten met het laatste rosébiertje op de geweldige vakantie. Een groep zwanen zwemt langs, het water is zo stil, de lucht is helder, wat een mooie laatste avond!

Ontbijtje aan t strandStrand van mandal

Kerk Mandal

Brug MandalWinkelstraatjePier MandalAnne in de relax standRuzie met de relax stoelLaatste Koffie aan het meerovernachten in een havenLaatste rosé biertje

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Pa en Ma:
    21 augustus 2022
    Fijne reis terug, pas goed op elkaar. In. Muiden zullen ze wel blij zijn als jullie weer veilig thuis zijn, ook weer wennen. 👌🚕🛥️
  2. Jeroen:
    21 augustus 2022
    Lekker zo’n dagje bijkomen, veel plezier met de boottocht terug!
    Tot morgen 😘
  3. Ge Visser: