Meer hebben we niet nodig 馃グ

4 augustus 2022 - 脜rlifoss, Noorwegen

Vanmorgen precies om 8 uur komen we aan in de haven van Hirtshals.
Het boarden gaat vlot en nog v贸贸r de offici毛le vertrektijd varen we de haven al uit.
De ferry zit vol, maar we kunnen nog wel een plekje vinden om te zitten. Mascha ziet groen en geel maar houdt alles gelukkig binnen. Een bakje koffie en een verse jus d鈥檕range doen ons goed. We lopen alle dekken van het schip af, 10 verdiepingen hoog, om te ontdekken聽wat er allemaal geboden wordt.
Bij land in zicht weten we een mooi plekje te bemachtigen aan de voorkant van het schip, een magnifieke intocht in Langesund!
Wanneer we van boord gaan plannen we direct de route naar Heddal. Hier staat de hoogste staafkerk van Noorwegen, uit het jaar 1250. Prachtig om te zien. Het nabijgelegen openlucht museum kunnen we nog net voor sluitingstijd mee pikken.
Nu op zoek naar een nieuwe overnachtingsplek. In Notodden staan alle campings tjokvol, vanwege een Blues festival, dat de hele nacht door zal gaan.
In een festival hebben we door onze korte nacht nu niet veel trek, dus we besluiten verder te rijden richting Jotunheimen, want dat is onze volgende bestemming. Kijken wat we op de weg daar naartoe tegen komen.
Binnen no-time rijden we langs het meer Follsj氓, waar we werkelijk een prachtige plek vinden. Op dat moment verdwijnen de wolken en komen brede zonnestralen precies hier terecht. Meer hebben we niet nodig!聽
Hier zijn we voor naar Noorwegen gekomen.
We zetten een snelle maar heerlijke maaltijd op tafel zodat we lang kunnen genieten van dit uitzicht over het meer. We toasten op het goede leven! Er ontbreekt alleen een douche, dus we besluiten een duik te nemen in het frisse water.
Dit maakt het plaatje compleet. We hebben lol en blijven tot na zonsondergang buiten zitten totdat de muggen ons naar binnen jagen. Nu slapen, morgen weer een nieuwe dag!

Aankomst in haven Langesund, NoorwegenOude kerk HeddalOpenluchtmuseumOpenluchtmuseumMooi uitzicht!OpenluchtmuseumAan het meerPerfect!Aan het meerGezonde maaltijdProost!

Duik in het meer met zonsondergang 馃槏We zijn mooi opgedroogd!

Zonsondergang 馃寘

Avond met zonsondergang

Foto鈥檚

1. Pa en Ma:
    4 augustus 2022
    Dat gaat volgens ons prima bij jullie, volop genieten en lekker eten. Leuk hoor zo 'n verslag, ik moest het eerst doorhebben hoe dat werkt. Maar het lukt aardig. Slaap lekker, tot de volgende trip. 鉂わ笍
  2. Bassie:
    5 augustus 2022
    Dat wordt vast een mooi avontuur, veel plezier!
  3. Mildred:
    Wow... prachtig daar zeg!! 馃槏
  4. Pa en Ma:
    5 augustus 2022
    Waar gaat de trip nu naar toe.