Horrornacht…. En weer door!

10 augustus 2022 - Midsund, Noorwegen

Het plekje waar we staan, blijkt toch niet zo handig. We liggen in bed en het houdt op met zachtjes regenen. De regen neemt toe en klettert nu naar beneden en erger nog, het begint enorm te waaien…! Noordwestelijke windstoten om ons tentdoek heen, nog even zo doorgaan en ik vrees dat we weggeblazen worden. Anne spreekt Mascha bemoedigend toe, maar Mascha vertrouwt het echt niet, het spookt zo buiten, eng gewoon. We besluiten midden in de nacht een slaapplek beneden in de camper te maken. Een krappe plek, maar dat nemen we voor lief. Het tentdoek krijgen we gelukkig tussen de windvlagen door, veilig naar beneden. Nu proberen te slapen, gelukkig lukt dat nog aardig.
Als we wakker worden schijnt zelfs de zon! Op buienradar zien we wat we boven ons hoofd hebben gehad, we hebben het doorstaan 😓
We rijden verder op de Atlantic route die tot en met Bud loopt. We maken veel verschillende tussenstops bij mooie uitzichtpunten of voor een wandeling. Deze dag niet veel kilometers, we doen het rustig aan, tijd genoeg. We pakken de ferry van Solholmen naar Mordalsvågen, zien onderweg nog grote visfuiken in het water en bij Sandan, getipt door een dorpeling, treffen we een prachtig strandje aan waar we een duik in het zoute water nemen. Na een korte wandeling naar een rots met een enorme spleet (zie de video), verplaatsen we onze camper naast een zojuist aangekomen grote mobile home. Zo zitten we een beetje in de luwte want ook hier waait het hard, maar zo durven we het wel aan. We genieten van de pasta en het uitzicht. Een spelletje in de camper vult de avond verder, gezellig!

Beneden slapen

OnderwegVerschillende routes gelopen

Visfuiken

Mooi uitzichtUitzicht op het strand het fjord

1. Jeroen:
    10 augustus 2022
    Balen zo’n slechte nacht. Kan me er wel iets bij voorstellen: het geluid van zo’n storm en dan lig je ook nog hoog en voel je er nog
    meer van. Zal wel ‘n hoop gedoe geweest zijn als jullie al in bed lagen… ach ja, je maakt wat mee op zo’n avontuur! 😉
  2. Pa en Ma:
    10 augustus 2022
    Samen goed opgelost, spannend hoor, slaap lekker. 👍❤️
  3. Isabella:
    11 augustus 2022
    Jeetje Anne deze reis vergeten jullie nooit meer! Wat een ervaring. Af en toe rust op de plek om alles te laten bezinken? En weerrrr doooorrrrrr.....
  4. Gerrie:
    11 augustus 2022
    Even op adem komen, na zo’n onstuimige nacht. 💨
    Jullie doen het uitstekend, petje (hoed) af. 👏🏻
  5. Ge Visser:
    11 augustus 2022
    zo maken jullie van alles mee
    weer mooie foto's